JESTEŚMY TUTAJ
 
Blog Social media

Ad Green Social Media Marketing

Facebook Ads – jak dobrać cel reklamowy?

Jeśli ze środowiska reklamowego Facebooka korzystasz na co dzień, a możliwości Menedżera Reklam, znajomość grup odbiorców i kwestie remarketingu – masz w małym paluszku – zapewne potrafisz dobrać odpowiednio cele reklamowe i dobrze zaplanować ścieżkę sprzedażową.
Jeśli jednak dopiero rozpoczynasz swą przygodę z reklamami lub z możliwości promowania korzystasz w stopniu podstawowym, przeczytaj i dowiedz się więcej na temat celów reklamowych…
Pierwszym krokiem tworzenia kampanii jest wybór celu reklamowego. W zależności od tego, co chcesz osiągnąć (czyli, jaki jest Twój – nomen omen – cel), możesz wybrać rodzaj kampanii – właśnie ze względu na cel. Facebook wyróżnia trzy główne grupy celów. Oto ich krótka charakterystyka:

I. ŚWIADOMOŚĆ

Jeśli zależy Ci na dużym zasięgu i zbudowaniu rozpoznawalności marki, skorzystaj z celu reklamowego:

✅ Rozpoznawalność Marki

✅ Zasięg

Za reklamę z takim celem zapłacisz stosunkowo mało, uzyskując duży zasięg. Nie musi on jednak przekładać się na dużą interakcję odbiorców.
Może jednak stanowić dobry początek dla “lejka sprzedażowego”, w którym dotrzesz do tych internautów, którzy wykazali zainteresowanie promocją Twojej firmy lub produktu.
Otwierasz nowy sklep lub salon, a może stworzyłaś/eś nową markę? Reklamy z celem “rozpoznawalność marki” lub “zasięg” pomogą Ci w zaprezentowaniu biznesu.

II. Działanie

Jeśli dzięki reklamie chcesz uzyskać konkretne działania, skorzystaj z drugiej grupy celów proponowanych przez Facebooka, dzięki którym możesz:

✅ Ruch – skierować internautów na swoją stronę www;

✅ Aktywność – zachęcić ich do polubienia fanpage’a, interakcji z opublikowanym postem, zaprosić na wydarzenie;

✅ Promować aplikację;

✅ Promować film;

✅ Pozyskać kontakty (np. nr. telefonu, e-mail itd.) potencjalnych klientów;

✅ Zainicjować kontakt via Messenger lub pozyskiwać określone informacje w wiadomości od fanów (np. także pozyskiwać dane kontaktowe).

Reklamy z tej grupy będą zazwyczaj droższe, niż z poprzedniej, ale zarazem lepiej pozwolą Ci osiągnąć zamierzony cel. Ich cena i skuteczność zależeć oczywiście będą także od takich czynników, jak kreacja graficzna, odpowiednio skonstruowany tekst reklamy, właściwy dobór grupy docelowej.
📊💳
Niezależnie od tego, jakiego typu kampanie tworzysz, pamiętaj o zestawie remarketingowym, dzięki któremu przypomnisz o swoich produktach (lub usługach) osobom, które były na Twojej stronie lub weszły w interakcję z Twoimi postami/reklamami.

III.  Konwersja 

Ostatnim celem, do którego wszyscy tak naprawdę dążymy, jest konwersja.
Może nią być sprzedaż produktów, zapisanie się do newslettera, wizyta w sklepie stacjonarnym, etc. Są to wszystkie te działania, które przekładają się na korzyść reklamodawcy (najczęściej jest nią sprzedaż).
 
Reklama z takim celem może być domknięciem “lejka sprzedażowego”, ale może też przynosić pożądane efekty w zupełnie nowej grupie docelowej, w oderwaniu od np. remarketingu.
Pamiętajmy jednak, że Klienci najchętniej kupują od tych, których już znają, starajmy się więc tak zaplanować działania, by internauci mieli okazję dobrze poznać nasze produkty i markę. Przypominajmy o sobie (jednak niezbyt nachalnie), zaproponujmy rabat, dostarczajmy im wartościowych porad, dajmy się poznać.
 
I najważniejsze: nie bójmy się korzystać z promocji sponsorowanej! Korzystając z niej znacznie zwiększamy szansę dotarcia do osób, zainteresowanych naszymi produktami i usługami.