JESTEŚMY TUTAJ
 
Blog Social media

Ad Green Social Media Marketing

SEO na blogu

SEO na blogu

Jeśli prowadzisz bloga, to niezależnie od tego, czy jest to firmowy blog, czy związany z Twoim hobby, na pewno chcesz, aby jego pozycja znajdowała się wysoko w wyszukiwarkach

W końcu od tego zależy, ilu czytelników (i klientów) pozyskasz…
 
Czy wiesz, że wystarczy zadbać o kilka drobnych rzeczy, by Twoja strona polubiła się z robotami indeksującymi Google? 

Działania zwiększające pozycję blogów

✓ Zadbaj o odpowiednią strukturę artykułu: korzystaj z nagłówków, pogrubienia tekstu, kursywy. Podziel tekst na krótkie bloki, dzięki czemu będzie nie tylko przyjazny robotom, ale także czytelnikom;

✓ Zastanów się, jakie słowa kluczowe chcesz zamieścić w artykule… Niech główne słowo kluczowe znajdzie się w wybranych nagłówkach, pierwszym akapicie, url-u i opisie alternatywnym zdjęcia, znaczniku title i opisie (meta description). Wyobraź sobie, jakie frazy wpisują czytelnicy w wyszukiwarce (dotyczące tematu, o którym piszesz) i staraj się je zastosować w tekście;
✓ Pamiętaj, aby linkować do własnych artykułów we wpisie (oczywiście z atrybutem “follow”), możesz korzystać także z linkowania do zewnętrznych zasobów;
✓ Twoja strona ma być przyjazna dla wszystkich czytelników, a więc także dla osób, które są np. niewidome i korzystają z programów odczytujących treść. Pamiętaj więc, by opisać zdjęcia (tzw. opis alternatywny), dzięki czemu Google będzie premiować Twoją witrynę;
✓ Ułatw czytelnikom znajdowanie interesującej ich treści. Dziel wpisy na kategorie, dodawaj tagi. Wyszukiwarki to lubią. Internauci także; 
✓ Nikt nie lubi plagiatów. Zadbaj o to, by teksty na Twoim blogu były unikalne. Upewnij się również, że kopia strony nie zalega nigdzie (online) na serwerze testowym programisty, który tworzył Ci witrynę… 

✓ A jeśli chcesz zbadać słowa kluczowe, jakie są zaindeksowane przez wyszukiwarki, skorzystaj z Google Search Console lub innych narzędzi (np. SEMSTORM).

Nie stosowałaś/eś wcześniej powyższych zasad? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wprowadzić zmiany do istniejących artykułów i poczekać, aż zostaną ponownie zaindeksowane. Możesz także przyspieszyć ten proces i przesłać wygenerowaną mapę strony do Google’a.