
Facebook Ads – jak dobrać cel reklamowy?
Jeśli ze środowiska reklamowego Facebooka korzystasz na co dzień, a możliwości Menedżera Reklam, znajomość grup odbiorców i kwestie remarketingu – masz w małym paluszku – zapewne potrafisz dobrać odpowiednio cele reklamowe i dobrze zaplanować ścieżkę sprzedażową.

Jeśli jednak dopiero rozpoczynasz swą przygodę z reklamami lub z możliwości promowania korzystasz w stopniu podstawowym, przeczytaj i dowiedz się więcej na temat celów reklamowych…



W pierwszym kroku tworzenia kampanii wybierasz cel reklamowy. W zależności od tego, co chcesz osiągnąć (czyli, jaki jest Twój – nomen omen – cel), możesz wybrać rodzaj kampanii – właśnie ze względu na cel. Facebook wyróżnia trzy główne grupy celów. Oto ich krótka charakterystyka:
I.
Świadomość 


Jeśli zależy Ci na dużym zasięgu i zbudowaniu rozpoznawalności marki, skorzystaj z celu reklamowego:


Za reklamę z takim celem zapłacisz stosunkowo mało, uzyskując duży zasięg. Nie musi on jednak przekładać się na dużą interakcję odbiorców.


Może jednak stanowić dobry początek dla „lejka sprzedażowego”, w którym dotrzesz do tych internautów, którzy wykazali zainteresowanie promocją Twojej firmy lub produktu.
Otwierasz nowy sklep lub salon, a może stworzyłaś/eś nową markę? Reklamy z celem „rozpoznawalność marki” lub „zasięg” pomogą Ci w zaprezentowaniu biznesu.
II.
Działanie 


Jeśli dzięki reklamie chcesz uzyskać konkretne działania, skorzystaj z drugiej grupy celów proponowanych przez Facebooka, dzięki którym możesz:






Reklamy z tej grupy będą zazwyczaj droższe, niż z poprzedniej, ale zarazem lepiej pozwolą Ci osiągnąć zamierzony cel. Ich cena i skuteczność zależeć oczywiście będą także od takich czynników, jak kreacja graficzna, odpowiednio skonstruowany tekst reklamy, właściwy dobór grupy docelowej.


Niezależnie od tego, jakiego typu kampanie tworzysz, pamiętaj o zestawie remarketingowym, dzięki któremu przypomnisz o swoich produktach (lub usługach) osobom, które były na Twojej stronie lub weszły w interakcję z Twoimi postami/reklamami.
III.
Konwersja 


Ostatnim celem, do którego wszyscy tak naprawdę dążymy, jest konwersja.
Może nią być sprzedaż produktów, zapisanie się do newslettera, wizyta w sklepie stacjonarnym, etc. Są to wszystkie te działania, które przekładają się na korzyść reklamodawcy (najczęściej jest nią sprzedaż).

Reklama z takim celem może być domknięciem „lejka sprzedażowego”, ale może też przynosić pożądane efekty w zupełnie nowej grupie docelowej, w oderwaniu od np. remarketingu.


I najważniejsze: nie bójmy się korzystać z promocji sponsorowanej! Korzystając z niej znacznie zwiększamy szansę dotarcia do osób, które mogą skorzystać z naszych usług!
Napisane przez
A.