fbpx
JESTEŚMY TUTAJ
 

Facebook Ads – jak dobrać cel reklamowy?

Jeśli ze środowiska reklamowego Facebooka korzystasz na co dzień, a możliwości Menedżera Reklam, znajomość grup odbiorców i kwestie remarketingu – masz w małym paluszku – zapewne potrafisz dobrać odpowiednio cele reklamowe i dobrze zaplanować ścieżkę sprzedażową.
🎯
Jeśli jednak dopiero rozpoczynasz swą przygodę z reklamami lub z możliwości promowania korzystasz w stopniu podstawowym, przeczytaj i dowiedz się więcej na temat celów reklamowych…
🎯🎯🎯
W pierwszym kroku tworzenia kampanii wybierasz cel reklamowy. W zależności od tego, co chcesz osiągnąć (czyli, jaki jest Twój – nomen omen – cel), możesz wybrać rodzaj kampanii – właśnie ze względu na cel. Facebook wyróżnia trzy główne grupy celów. Oto ich krótka charakterystyka:
I. ➡ Świadomość ⬅
Jeśli zależy Ci na dużym zasięgu i zbudowaniu rozpoznawalności marki, skorzystaj z celu reklamowego:
✅ Rozpoznawalność Marki
✅ Zasięg
Za reklamę z takim celem zapłacisz stosunkowo mało, uzyskując duży zasięg. Nie musi on jednak przekładać się na dużą interakcję odbiorców.
📈💰
Może jednak stanowić dobry początek dla „lejka sprzedażowego”, w którym dotrzesz do tych internautów, którzy wykazali zainteresowanie promocją Twojej firmy lub produktu.
Otwierasz nowy sklep lub salon, a może stworzyłaś/eś nową markę? Reklamy z celem „rozpoznawalność marki” lub „zasięg” pomogą Ci w zaprezentowaniu biznesu.
II. ➡ Działanie ⬅
Jeśli dzięki reklamie chcesz uzyskać konkretne działania, skorzystaj z drugiej grupy celów proponowanych przez Facebooka, dzięki którym możesz:
✅ Skierować internautów na swoją stronę www;
✅ Zachęcić ich do polubienia fanpage’a, interakcji z opublikowanym postem, zaprosić na wydarzenie;
✅ Promować aplikację;
✅ Promować film;
✅ Pozyskać kontakty (np. nr. telefonu, e-mail itd.) potencjalnych klientów;
✅ Zainicjować kontakt via Messenger lub pozyskiwać określone informacje w wiadomości od fanów (np. także pozyskiwać dane kontaktowe).
Reklamy z tej grupy będą zazwyczaj droższe, niż z poprzedniej, ale zarazem lepiej pozwolą Ci osiągnąć zamierzony cel. Ich cena i skuteczność zależeć oczywiście będą także od takich czynników, jak kreacja graficzna, odpowiednio skonstruowany tekst reklamy, właściwy dobór grupy docelowej.
📊💳
Niezależnie od tego, jakiego typu kampanie tworzysz, pamiętaj o zestawie remarketingowym, dzięki któremu przypomnisz o swoich produktach (lub usługach) osobom, które były na Twojej stronie lub weszły w interakcję z Twoimi postami/reklamami.
III. ➡ Konwersja ⬅
Ostatnim celem, do którego wszyscy tak naprawdę dążymy, jest konwersja.
Może nią być sprzedaż produktów, zapisanie się do newslettera, wizyta w sklepie stacjonarnym, etc. Są to wszystkie te działania, które przekładają się na korzyść reklamodawcy (najczęściej jest nią sprzedaż).
🛒
Reklama z takim celem może być domknięciem „lejka sprzedażowego”, ale może też przynosić pożądane efekty w zupełnie nowej grupie docelowej, w oderwaniu od np. remarketingu.
👉 Pamiętajmy jednak, że Klienci najchętniej kupują od tych, których już znają, starajmy się więc tak zaplanować działania, by internauci mieli okazję dobrze poznać nasze produkty i markę. Przypominajmy o sobie (jednak niezbyt nachalnie), zaproponujmy rabat, dostarczajmy im wartościowych porad, dajmy się poznać.
🙌
I najważniejsze: nie bójmy się korzystać z promocji sponsorowanej! Korzystając z niej znacznie zwiększamy szansę dotarcia do osób, które mogą skorzystać z naszych usług!