JESTEŚMY TUTAJ
 

Ad Green Social Media Marketing

Zasięg sponsorowany vs organiczny

Być może wiesz, że naturalny zasięg na Facebooku jest ograniczony przez tzw. Edge Rank, czyli szereg algorytmów, które wpływają na sposób wyświetlania wpisów.
 
Oznacza to, że post, który dodajesz na swoim fanpage’u – najpewniej nie wyświetli się wszystkim fanom strony. Statystycznie rzecz ujmując, zobaczy go do 10% fanów (chyba, że prezentujesz treść wiralową).
 
Dzieje się tak z kilku względów. Jednym z nich jest to, że fanpage’e muszą intensywnie konkurować o ograniczoną uwagę fanów, naturalnym więc jest to, że serwis nie wyświetli Tobie wszystkich wpisów z fanpage’y, które obserwujesz, ale tylko te, które uzna za interesujące dla Ciebie. Będą to fanpage’e, z którymi często wchodzisz w interakcję, obserwujesz ich posty, które zyskały znaczne zainteresowanie fanów i dużo aktywności (udostępnienia, komentarze, polubienia, kliknięcia). Drugim powodem – bardziej prozaicznym – jest to, że Facebook, będąc bezpłatnym narzędziem dla użytkowników, zarabia na reklamie, a więc dąży do tego, abyśmy płacili za docieranie do nowych fanów, odbiorców, klientów.
 
Serwis oczywiście nie narzuca nikomu konieczności płatnego promowania i korzystania z reklam sponsorowanych, jednak skuteczność Facebook Ads jest tak duża, że szkoda byłoby nie korzystać z potencjału tego narzędzia.
 
Korzystając z niego, powinniśmy jednak znać co najmniej podstawy skutecznej promocji Facebook Ads (jak np. rodzaje celów reklamowych) by w pełni wykorzystywać możliwości reklamowe i nie “przepalać budżetu”, dzięki czemu osiągniemy zakładane przez nas cele.