Na pewno słyszałaś/eś, że naturalny zasięg na Facebooku jest ograniczony przez tzw. Edge Rank, czyli szereg algorytmów, które wpływają na sposób wyświetlania wpisów.
Oznacza to, że post, który dodasz na swoim fanpage’u – najpewniej nie wyświetli się wszystkim fanom strony. Statystycznie rzecz ujmując, zobaczy go do 10% fanów (chyba, że prezentujesz treść wiralową).
Dzieje się tak z kilku względów.

Jednym z nich jest to, że fanpage’e muszą intensywnie konkurować o ograniczoną uwagę fanów, naturalnym więc jest to, że serwis nie wyświeli Tobie wszystkich wpisów z fanpage’y, które obserwujesz, ale tylko te, które uzna za interesujące dla Ciebie. Będą to fanp[age’e, z którymi częstow wchodzisz w interakcję, obserwujesz je, posty, które zyskały znaczne zainteresowanie fanów i dużo aktywności (udostępnienia, komentarze, polubienia, kliknięcia).

Drugim powodem – bardziej prozaicznym – jest to, że Facebook, będąc bezpłatnym narzędziem dla użytkowników, zarabia na reklamie, a więc dąży do tego, abyśmy płacili za docieranie do nowych fanów, odbiorców, klientów.

Serwis oczywiście nie narzuca nikomu konieczności płatnego promowania i korzystania z reklam sponsorowanych, jednak skuteczność Facebook Ads jest tak duża, że szkoda byłoby nie korzystać z potencjału tego narzędzia.
Korzystając z niego, powinniśmy jednak znać co najmniej podstawy skutecznej promocji Facebook Ads, by w pełni wykorzystywać możliwości reklamowe i nie „przepalać budżetu”, dzięki czemu osiągniemy zakładane przez nas cele.